Jak wypozycjonować stronę prywatnej przychodni?

Nowoczesna medycyna, profilaktyka i prywatna opieka zdrowotna w dobie naszych czasów są bardzo popularnymi tematami. Praktycznie każdego dnia wielu z nas porusza kwestie związane z dostępem do lekarzy, stanem szpitali i różnych placówek medycznych. W sieci jest mnóstwo informacji na temat innowacyjnych metod leczenia, a my jako pacjenci chcemy bez wychodzenia z domu znaleźć dobre przychodnie i nawiązać kontakt z renomowanymi specjalistami. Skoro branża medyczna jest tak popularna, to należy zadać sobie pytanie czy pozycjonowanie stron w tej dziedzinie ma w ogóle sens? Przecież każdy z nas wcześniej czy później sam znajdzie pożądane informacje.

Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że strony internetowe przychodni, szpitali czy ośrodków rehabilitacyjnych same cieszą się sporą popularnością i w zasadzie nic nie trzeba z nimi robić. Niemniej jednak, jeśli właścicielom prywatnej przychodni zależy na dobrej renomie i jeśli chcą trafić do konkretnej grupy odbiorców, to zdecydowanie powinny zdecydować się na zabieg jakim jest pozycjonowanie stron.

Jak wypozycjonować stronę prywatnej przychodni?

Jednym z najważniejszych kroków jest określenie jasnego celu. Prywatna przychodnia może specjalizować się w konkretnej dziedzinie medycznej i może zależeć jej na przykład na zdobywaniu zaufania tak zwanych klientów VIP. Z prywatnej opieki zdrowotnej bardzo chętnie korzystają aktorzy, politycy, dziennikarze i różne znane osobistości. Celem takiej przychodni będzie na przykład wykonywanie w bezpieczny i dyskretny sposób różnych zabiegów. Osoba zgłaszająca się do takiego miejsca musi mieć przekonanie, że to co będzie się działo za drzwiami gabinetu lekarskiego pozostanie w tajemnicy. Tak więc w tym przypadku najważniejsze będzie wzbudzenie zainteresowania osób, które najchętniej korzystają z takich usług. Głównym celem pozycjonowania będzie zatem określenie grupy docelowej, znalezienie odpowiednich fraz kluczowych i stworzenie tematycznego zaplecza. W ten sam sposób można także działać w przypadku pozycjonowania strony prywatnej przychodni nakierowanej na przyjmowanie znacznie szerszej grupy pacjentów. Tu także należy określić potencjał i postawić się w sytuacji osób, które przez internet będą wyszukiwać najlepszych miejsc.

Po pierwsze, optymalizacja

Na przestrzeni lat pozycjonowanie stron stało się dziedziną, która bardzo mocno poszła do przodu. Niektóre zabiegi są już nieaktualne i nieadekwatne do współczesnej sytuacji, ale są także takie na które w pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę. Mowa tu oczywiście o optymalizacji strony. Jak wykazują liczne statystki jedną z najczęściej wybieranych przez internautów wyszukiwarek jest wyszukiwarka Google. To właśnie pod jej kątem należy zoptymalizować witrynę prywatnej przychodni.

Pod uwagę bierze się przede wszystkim:

-treść;

-kod strony:

-zdjęcia:

Co do treści, powinna być ona unikalna, dedykowana do konkretnych czytelników i przede wszystkim zrozumiała. Jeśli na stronie głównej czy nawet na podstronach prywatnej przychodni zamieścimy zbyt dużo specjalistycznych tekstów medycznych, to przeciętny czytelnik nie dość, że nie zrozumie przekazywanej przez nas treści, to jeszcze szybko się zniechęci. Nie oznacza to jednak, że wszystkie treści związane z medycyną są zabronione. Wystarczy przygotować je w czytelny sposób.

Jeśli chodzi o kod źródłowy strony, to powinien być on tak zoptymalizowany by umożliwiał jak najszybsze wyczytywanie witryny.

Grafika natomiast powinna być unikalna i powiązana z tematyką strony. W przypadku prywatnej przychodni można umieścić zdjęcia personelu, całego obiektu i poszczególnych gabinetów.

Po drugie, blog

Użytkownicy internetu przyzwyczajeni są do tego, że w sieci znajdują mnóstwo ciekawych informacji. Jeśli strona internetowa prywatnej przychodni ma być w TOP 10 wyszukiwarki, to warto powiązać ją z blogiem tematycznym. Zakładając bloga należy na nim regularnie umieszczać wpisy okraszone dobrymi fotkami. O czym pisać? Można poruszać tematy związane z branżą medyczną, z innowacyjnymi zabiegami dostępnymi w ofercie przychodni, można opisać proces rejestracji nowego pacjenta i zakres oferowanych usług. Dobrze, gdy blog pisany jest w pierwszej osobie i luźnym językiem. A jeśli już o blogu mowa, to nowoczesne pozycjonowanie wiąże się także z aktywnością na różnych portalach społecznościowych. Im częstsze wpisy na Facebooku czy Instagramie tym większa szansa na zdobywanie nowych klientów.

Po trzecie, współpraca z serwisami tematycznymi

Nadal zadajesz sobie pytanie jak wypozycjonować stronę prywatnej przychodni? Poza optymalizacją i blogiem nie możesz także zapominać o podjęciu współpracy z portalami z branży medycznej. Tak zwane linkowane pozwoli Ci na dotarcie do klientów, którzy interesują się medycyną, profilaktyką zdrowotną i różnymi medycznymi nowinkami.

Na koniec warto także wspomnieć, że strona prywatnej przychodni powinna zostać dodana do map Google. Stworzenie wizytówki odbywa się w kilku prostych krokach, sama weryfikacja także jest banalnie prosta, a jeśli już witryna będzie widoczna w mapach Google, to każdemu użytkownikowi łatwiej będzie trafić do prywatnego centrum medycznego.

Dodaj komentarz