Oparte na dowodach korzyści zdrowotne z białka serwatki

Białko serwatkowe należy do najlepiej poznanych suplementów na świecie i nie bez powodu. Ma bardzo wysoką wartość odżywczą, a badania naukowe wykazały liczne korzyści zdrowotne.  Serwatka ma bardzo wysoką wartość odżywczą i jest jednym z najlepszych źródeł dietetycznych wysokiej, jakości białka. Jest wysoce strawna i szybko wchłaniana w porównaniu do innych białek.

Korzyści zdrowotnych z serwatki, które są wspierane przez badania na ludziach.

Serwatka jest doskonałym źródłem wysokiej, jakości białka

Białko serwatki jest białkową frakcją serwatki, która jest cieczą, oddzielającą się od mleka podczas produkcji sera. Jest to kompletne, wysokiej, jakości białko, zawierające wszystkie niezbędne aminokwasy. Ponadto serwatka jest bardzo lekkostrawna, szybko wchłaniana z jelit w porównaniu z innymi rodzajami białek. Te cechy sprawiają, że jest to jedno z najlepszych dostępnych źródeł białka w diecie. Jako suplement diety, białko serwatkowe cieszy się szerokim zainteresowaniem wśród kulturystów, sportowców i innych osób, które potrzebują dodatkowej ilości białka w swojej diecie.

Białko serwatki wspomaga wzrost mięśni

Masa mięśni naturalnie zmniejsza się z wiekiem. Zwykle prowadzi to do przyrostu tkanki tłuszczowej i zwiększa ryzyko wielu chorób przewlekłych. Jednak ta niekorzystna zmiana w składzie ciała może być częściowo spowolniona, lub odwrócona dzięki połączeniu treningu siłowego i odpowiedniej diety. Wykazano, że trening siłowy w połączeniu ze spożywaniem wysokobiałkowych pokarmów lub suplementów białkowych stanowi skuteczną strategię profilaktyczną. Szczególnie skuteczne są wysokiej, jakości źródła białka, takie jak serwatka, która jest bogata w aminokwasy o rozgałęzionym łańcuchu zwane leucyną.

Leucyna jest najbardziej stymulującym wzrost (anaboliczny) aminokwasów. Z tego powodu białko serwatki jest skuteczne w zapobieganiu utracie mięśni związanej z wiekiem, a także w poprawie siły i lepszego wyglądu ciała. W przypadku wzrostu mięśni białko serwatkowe okazało się nieco lepsze w porównaniu do innych rodzajów białka, takich jak kazeina lub soja.

Białko serwatki może obniżać ciśnienie krwi

Nadmiernie wysokie ciśnienie krwi (nadciśnienie) jest jednym z głównych czynników ryzyka chorób serca. Liczne badania powiązały spożycie produktów mlecznych z obniżonym ciśnieniem krwi. W białkach serwatkowych inhibitory ACE nazywane są laktokininami. Jedno badanie z udziałem osób z nadwagą wykazało, że suplementacja białek serwatkowych, 54 g / dobę przez 12 tygodni, obniżyła skurczowe ciśnienie krwi o 4%. Potwierdzają to inne badania, które wykazały znaczące efekty, gdy uczestnicy otrzymywali koncentrat białka serwatkowego (22 g / dzień) przez 6 tygodni.

Nie stwierdzono znaczącego wpływu na ciśnienie krwi w badaniu, w którym użyto znacznie mniejszej ilości białka serwatkowego (mniej niż 3,25 g / dobę) zmieszanego w napoju mlecznym.

Białko serwatki może pomóc w leczeniu cukrzycy typu 2

Cukrzyca typu 2 jest chorobą przewlekłą charakteryzującą się wysokim poziomem cukru we krwi i zaburzoną funkcją insuliny. Insulina jest hormonem, który ma stymulować wychwyt cukru we krwi do komórek, utrzymując go w zdrowych granicach. Odkryto, że białko serwatki skutecznie hamuje poziom cukru we krwi, zwiększając zarówno poziom insuliny, jak i wrażliwość na jej działanie. W porównaniu z innymi źródłami białka, takimi jak białko jaja lub ryby, białko serwatki wydaje się mieć przewagę.

Te właściwości białka serwatki mogą być nawet porównywalne z właściwościami leków na cukrzycę, takich jak sulfonylomocznik. W rezultacie białko serwatki można skutecznie stosować, jako leczenie uzupełniające w cukrzycy typu 2. Wykazano, że przyjmowanie suplementu białka serwatkowego przed posiłkiem bogatym w węglowodany lub z posiłkiem bogatym w węglowodany zmniejsza poziom cukru we krwi u zdrowych osób i u osób z cukrzycą typu 2.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *